ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

איך לבחור מעצבת פנים 🤔

איך לבחור מעצבת פנים

בחירת מעצבת פנים (או מעצב) יכולה להיות משימה מאתגרת, בעיקר בגלל העובדה שאנחנו לא קונים מוצר ולא יודעים מראש על מה אנחנו משלמים – איזה שירות נקבל או מה תהיה התוצאה בסופו של תהליך. תהליך שטומן בחובו אחריות גדולה – הן על התקציב הגדול המושקע בשיפוץ או בבנייה ובעיקר השגת התוצאה המבוקשת, שתקבע כיצד הולך להיראות הבית שלנו, איך הוא ישמש אותנו בעתיד ומה הוא ישדר עבורנו ועבור האורחים שלנו.

את הבחירה במעצבת פנים אנחנו עושים על סמך האינטראקציה שלנו בשיחות הראשוניות ועל בסיס תיק העבודות שלה. הבחירה היא לא פשוטה, אבל כנראה שהיא החשובה ביותר שנעשה עבור הבית שלנו.

בדרך להגשמת החלום שלכם לבית מעוצב משלכם, מעצבת הפנים תהיה הדמות המקצועית הראשונה אותה תפגשו. המשקל שלה בתהליך הוא הגדול ביותר, שכן האחריות שלה גדולה. מעצבת פנים היא זאת שתביא לידי ביטוי את התחושות, הרצונות, ההעדפות והצרכים שלכם, תחבר בין כולם ותוריד אותם לתכנון שיהיה נכון עבורכם. היא תכנס לאופי ולאישיות שלכם, תבין מה הצרכים שלכם ותדע כיצד לתרגם אותם לעיצוב. מעבר לזה, היא גם צריכה להיות זאת שתלווה אתכם לכל אורך הפרויקט, תחבר בין הספקים השונים, תנחה אתכם כיצד להתנהל בעולם שבו אתם לא מנוסים ולמעשה, היא זאת שתרצה בדיוק כמוכם להגיע לתוצאה המושלמת, בדיוק כמו שדמיינתם. לכן חשוב שהיא תהיה בעלת ניסיון, מקצועית ומוכשרת, על מנת שתסלול את אבני הדרך להצלחת הפרויקט.

מה הם הפרמטרים לבחירת מעצבת פנים?

  1. ניסיון – כמאמר האמרה "אין חכם כבעל ניסיון". בעולם העיצוב, לניסיון יש משקל רב. בין אם זה ניסיון תעסוקתי ובין אם זה ניסיון מקצועי, הרי שמדובר בנושא מאוד חשוב שיש לבחון לפני הבחירה במעצבת. בין המעצבות הרבות שנמצאות בתחום, יש הבחנה בין בעלות הניסיון לכאלו שסיימו את לימודיהן ובחרו לצאת לדרך עצמאית. ברוב המקרים קיים פער משמעותי ומחסור בהכרת שיטות עבודה, תהליכים, קשרים, ידע טכני והבנה בחוקים. חוסר הידע המקצועי עלול לגרום לטעויות ולפגוע בתהליכים ובתוצאה המתקבלת. חשוב לבחון את הניסיון ולהבין שיש לו משקל רב – לידע שנצבר במשך עשרות שנים אין תחליף ועבודה על פרויקטים גדולים בהיקפים שונים, בליווי צמוד של אנשי מקצוע משלימים יכולים להעניק למעצבת את ההכשרה המתאימה להגשמת החלום.
  2. תיק עבודות –  תיק העבודות הוא סוג של קורות חיים. וכפי שהייתם רוצים לראות קורות חיים מרשימים אצל מי שתעסיקו, כך גם אצל המעצבת שלכם. חשוב לבחון את תיק העבודות שלה, לראות את הסגנון ולהבין את היקף הפעילות שלה.

יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שמעצבות רבות מייצרות תיק עבודות בעזרת תמונות קנויות ממאגרים בין לאומיים או על ידי שימוש בהדמיות לפרויקטים. בפגישתכם עם המעצבת תבקשו להבין האם מדובר בפרויקט אמיתי ובמידה ויש לכם שאלות תבקשו לראות תכניות אמיתיות של העבודה או לדבר עם הלקוחות בפרויקט.

  • הכשרה מקצועית – בניגוד למקצועות כמו רפואה או עריכת דין, כדי להיות "מעצבת פנים" לא צריך לעבור מבחני הסמכה. מעצבות רבות מסתמכות על קורס קצר שלעיתים נעשה באון ליין, ולפעמים גם מגיעות למקצוע ללא לימודים כלל. אין מה להשוות את ההכשרה בקורסים הרבים המוצעים לבין לימודי תואר בתחום ועל כן כדאי לבדוק את ההכשה המקצועית של המעצבת, להבין היכן ומה היא למדה ולכוון למעצבות שסיימו לימודי תוער ראשון בעיצוב פנים. עדיף שזה יהיה בהצטיינות, דבר שיעיד על רמת החריצות והאופי של המעצבת.
  • רמה מקצועית – כדי להבין את רמת המקצועיות של המעצבת שמולכם, אתם יכולים לבדוק את אפיון הפרויקט, כיצד והאם היא מבצעת אפיון לתקציב, תכניות לדוגמא בהן תוכלו לראות את רמת הפירוט ואפילו הצעת המחיר – שככל שהיא מפורטת ומקיפה, היא מעידה על מקצועיות והבנה שלא יצוצו להן תוספות נוספות בהמשך הדרך. כדאי להבין מהמעצבת כיצד הולך להתבצע התהליך, לשמוע על כתב הכמויות, לשמוע כיצד היא בוחרת ספקים וקבלנים, מי מפקח על השיפוץ ועוד.
  • חוסן כלכלי – על מנת להבין את היקף העבודה וההצלחה של המעצבת, אתם בהחלט יכולים לבחון את החוסן הכלכלי שלה והיציבות של העסק. תבדקו האם מדובר בעסק יציב עם שם וניסיון, אם מדובר במשרד פעיל עם עובדים או עסק יחיד ללא כתובת, האם זו חברה בע"מ או עוסק פטור, מה הם היקפי העבודה שלה ועוד. אם מדובר על עסק של אדם אחד ללא עובדים, עליכם לזכור שהוא חשוף לסיכונים אישיים וכי אין מי שיעניק למעצבת את המעטפת ההכרחית להצלחת הפרויקט.
  • המלצות – כמו תיק עבודות, גם בנושא הזה חשוב להתרשם מהיכולות ומהעבודות של המעצבת. המלצות הן העדות להצלחותיה. אל תתביישו ותבקשו לדבר עם לקוחותיה בעבר – ואם לא ניתן לעשות זאת, תבקשו לראות כמה שיותר פרטים על העבודות שלה. אם אי אפשר לדבר עם מספר לקוחות, תחקרו את הפרויקטים, תלמדו מה הייתה העבודה, תבקשו לראות סרטונים ולא תמונות ערוכות ועוד. ככה תבינו האם המעצבת שעומדת מולכם היא אכן בעלת ניסיון ומתאימה לפרויקט שלכם או שלא.

ומה לגבי המחיר? זאת בהחלט סוגיה מעניינת עליה נרחיב במאמר הבא. בינתיים אנחנו מקווים שכבר הבנתם כיצד לבחור מעצבת פנים שתהיה נכונה עבורכם ועבור הגשמת החלומות שלכם.

העבודות שלנו