ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הטרנדים החמים בעיצוב הבית לשנת 2021

כולנו מחכים לשנת 2021 בציפייה רבה ובתקווה שתהיה טובה יותר מקודמתה. גם עולם עיצוב הפנים נערך לקראתה עם המגמות והטרנדים שיכבשו את הבתים שלנו

השנה החולפת בוודאי תסומן כאחת השנים המאתגרות ביותר שהכרנו בעשורים האחרונים. אף אחד מאיתנו לא דמיין לפני שנה שבמשך חודשים שלמים נהיה סגורים בבית, לא נוכל לבקר בקניון, לשבת בבתי קפה, לטוס ובמיוחד לא לבלות את החגים עם הקרובים אלינו. השנה הזאת הביאה עימה גם  שינויים רבים בתחום עיצוב הפנים, ובעיקר ההבנה שהבית שלנו צריך להיות הרבה יותר שימושי ויפה עבורנו. כולנו מבינים את החשיבות שבתכנון נכון, יצירת פינות מותאמות לעבודה, משחקים, מנוחה ורגיעה, והחשיבות לנושא עלתה.

מינימליסטי ורגוע.

סיום השנה מביא עימו שאלות רבות על העתיד ותקווה לחיסון שיחזיר אותנו לשגרת החיים שהתרגלנו אליה. כמו בכל תחום, גם עיצוב הבית בשנים הקרובות יושפע לא מעט מהשנה החולפת, וזה בדיוק הזמן לבחון ולבדוק מה הם הטרנדים החמים בעיצוב הבית לשנת 2021.

בעיני רבים, הביטוי המשמעותי של השנה החולפת יבוא לידי ביטוי בטרנד עיצובי מינימליסטי, רגוע ומאופק. עיצוב זה יהווה ביטוי ויזואלי להלך הרוח של החודשים האחרונים והוא מגיע בניגוד מוחלט לטרנדים צבעוניים ועשירים שאפיינו את השנתיים הקודמות. אנו נאמץ פריטים צנועים, גולמיים ומאופקים, בקווים ישרים שיהיו לא רק יפים אלא גם שימושיים ויעניקו לנו פתרונות אחסון יצירתיים, על מנת להכניס סדר לבית בו אנו מבלים זמן רב. הסגנון העיצובי הזה ישלב בתוכו גוונים של אפור שנחשבים לטרנדיים כבר היום וימשיכו לככב גם בשנה הקרובה.

חומרים.

אחד הטרנדים הבולטים שיחזרו לחיינו וימשיכו את המגמה שהחלה באיטיות בשנה שעברה הוא שימוש בחומרים מתכלים וממוחזרים, כחלק ממגמת הקיימות העולמית. אנחנו נראה את זה בא לידי ביטוי בחיפויים ובטפטים למשל, שאחוז ניכר מהם עשוי מחומרים טבעיים. בנוסף נמשיך לראות את צמיחת מגמת ה-DIY כשהרעיון של שני הטרנדים הללו הוא שימוש בחומרים מבלי להזיק לסביבה, הכנסת הטבע אל פנים הבית ושימוש בחומרים ליצירת פריטים חדשים. לצד המגמה הזאת נמשיך להכניס את הטבע והירוק הבית, עם שימוש בעציצים וצמחים שיתפסו מקום בחללים השונים שלנו.

הפתעת הצבעים.

ומה לגבי צבעים? למרות המגמה לעיצוב מינימליסטי, הרי שאנחנו חייבים להחזיר קצת צבע לחיים שלנו. כדי להעלות את המורל מותגים רבים הבינו שהם חייבים לזרוק צבע לפריטים. הצבע הבולט של השנה הקרובה, כך לפי טרנדולוגים רבים, הוא כחול כהה, אפילו כהה מאוד. הגוון הכחול מכונה בשם NAVAL, הוא אלגנטי ועדכני ויש לו נוכחות גבוהה. מהסיבה הזאת, נראה אותו בהמון פריטים אותם תוכלו לשלב בחלל. בתי עיצוב רבים מבינים שהמגמה השולטת היא הכנסת צבע על ידי פריטים ובשנה הקרובה נוכל לראות המון פריטים בצבעים עזים שמככבים בחנויות ובמגזיני העיצוב, פריטים כמו גופי תאורה, טקסטיל, פריטי ריהוט ואפילו כיורים וברזים.

לא מפסיקים להעז.

הגוונים העזים ישתלבו לצד גווני האדמה החמים שממשיכים איתנו גם לשנה הקרובה, צבעים בגוונים של צבעי תבלינים המהווים עוגן מצוין לריהוט ולפריטי עץ, קש וראטן – חומרים שימשיכו להשתלב בעיצוב הבית גם בשנה הקרובה. העץ צפוי להמשיך ולככב בבתים שלנו גם בשנה הקרובה כחלק מסגנון העיצוב הסקנדינבי, ולהוסיף להם את החמימות שלו.

איך אפשר בלי אמנות?

לסיום נתייחס לטרנד אמנותי שצפוי לשלוט בשנה הקרובה – אמנות קווית, עם דגש על פרצופים המצוירים בקווים. זה טרנד שעולם עיצוב הפנים מאמץ מעולם האונליין, בו ניתן למצוא עיצובים רבים בסגנון זה – סגנון שאומץ בחום על ידי הדור הצעיר.

העבודות שלנו