ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הדגשים החשובים ביותר לתכנון ולעיצוב עסק

אין להשוות עסק שמעוצב היטב לעסק מיושן במראה מוזנח… בין אם אתם מרהטים את העסק מחדש, או שמא אתם מקימים כעת עסק – חשוב כי תדעו, עיצוב מוצלח וטוב יקדם אתכם הלאה!

ההתרשמות של הלקוח מהמראה החיצוני משפיעה על החוויה ועל שביעות רצונו בתהליך קבלת השירותים שאתם מציעים.
מה תרצו שהלקוחות שלכם יבינו מהעיצוב של העסק שלכם? וכיצד תוכלו להשיג זאת בתהליך העיצוב?

מהות העסק המיועד לעיצוב.

בכדי לספק מענה שלם לצרכי משרד יש להבין את מהות ומאפייני העסק שמאחוריו, החל מהרמה הרעיונית ועד לרמה הפרקטית. בין היתר יש להגדיר ענף ותחום עיסוק, מאפייני קהל יעד, תדמית העסק, מסריו וחזונו, וכן מספר עובדים במקום, סדר יום ונוהלי עבודה, פריטים, ריהוט וציוד חיוניים וכו’.

תכנון החלל לצרכי עבודה.

בכל משרד המטרה היא לנצל באופן נכון, חכם ואופטימאלי את החלל הנתון, ללא השארת שטחים מתים ומתוך התחשבות ברווחת העובדים, תאורת טבעית, תשתיות נדרשות, תוכניות עתידיות, הגדרות תקציב וכדומה.

משרד נדרש לספק מרחב עבודה כמה שיותר יעיל ונוח. לכן יש לתכנן מתחמי עבודה ארגונומיים שמתאימים לעבודה אישית ו/או בצוותים, לבחור במיקום נכון לחדרי מנהלים וישיבות, לעצב פינת הסבה שקטה ונוחה, לבחור גופי תאורה חסכוניים ובריאים, לדאוג למעבר נסתר של חווטים וכבלים, ולספק מענה מתאים לקהל המבקרים על כל סוגיו: לקוחות, ספקים או שותפים עסקיים.

המסר העיצובי.

בהתאם לתדמית של העסק, תחום עיסוקו וקהל היעד שלו, ייבחר סגנון עיצוב שיתמוך במסרי וערכי החברה. כך למשל, משרד עורכי דין ירצה להדגיש ערכים של מקצועיות, רצינות ובגרות, בעוד משרדי חברת הייטק ידגישו מסרים של קידמה, חדשנות והתלהבות. מסרים אלו יכתיבו את סגנון עיצוב החלל, סוג חומרי גלם, ריהוט שייבחר, צבעים וכו’.

הפרטים הקטנים.

בכדי לזכות בחלל שלם יש גם לתת את הדעת על הפרטים הקטנים במשרד, שלא אחת עושים את כל ההבדל, החל מפריטי נוי ועד מיקום ועיצוב פחי אשפה. כך למשל, יש לבחון שילוב צמחייה טבעית במרחב המשפרת את איכות החיים במקום ויוצרת אווירה יותר נעימה וחמימה.

לסיכום: לחשוב כמו לקוח.

על בסיס ההנחה הנ"ל, נעשים השיקולים העיצוביים בעיצוב המשרד – החל מחלוקת החלל, דרך בחירת הצבעים, תכנון מערך התאורה, מיקום הרהיטים, אופי השימוש בחדרים השונים וכדו׳.

על מעצבי המשרדים להבין את אופי הארגון, את האופן בו הוא ממותג ואת הסגנון אותו מעוניינים לשדר ולמעשה לעצב את המשרד לפי חשיבה של לקוח פוטנציאלי, באופן אשר יענה על צרכיו ויספק אותו.

הכל על מנת שייחרט בזיכרון הלקוחות כמקום איתו הם רוצים לעבוד ואשר אליו הם רוצים לחזור.

העבודות שלנו