ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הצעות המעצבת: מתכוננים לעיצוב הבית.

בין אם זה עתה רכשתם דירה חדשה ובין אם החלטתם שהגיע הזמן לעצב את ביתכם מחדש, אנחנו רוצים לברך אתכם בברכת מזל טוב!

כולנו רוצים בתים יפים, מעוצבים ומושלמים לשימוש. אך רובנו פשוט זורמים עם החיים ומעצבים את הבתים שלנו "על הדרך". קונים ריהוט יפה, מסדרים אותו במרחב איך שמרגיש לנו נכון, מתקינים מנורות, קצת וילונות, תולים תמונות, מצרפים אביזרים שקנינו במקרה. ברב הפעמים הבית שלנו הופך להיות ערבוביה של טעמים, פונקציות, סגנונות וצבעים. סביר להניח שנוח לנו בתוך הבית, שהוא משמש אותנו לגמרי לא רע ונותן לנו הרגשה טובה פחות או יותר, אבל הוא לא בדיוק הבית שהיינו רוצים.

תהליך של עיצוב נכון צריך לענות על הצרכים שלנו ולגרום לנו להרגיש תחושה מדויקת של נוחות, אסתטיקה ופונקציונליות. בית שמעוצב בצורה נכונה או לא נכונה משפיע על החיים שלנו הרבה יותר ממה שאנחנו מתארים לעצמנו. פרטים שנראים לנו קטנים ושוליים עשויים בסופו של דבר להשפיע באופן ניכר על חיינו.

אם החלטתם שאתם רוצים בית מעוצב, אנחנו נשמח לחשוף בפניכם את התהליך הנכון שיש לעבור בדרך לעיצוב ביתכם.

מבינים את הצרכים


ראשית שאלו את עצמכם: "מי גר בבית?" על פניו זו שאלה מובנת מאליה, אך כשאתם חושבים על כל דייר ודייר בביתכם אתם מגלים שיש לכל אחד צרכים ורצונות משלו. אנחנו ממליצים לשאול את בני הבית איך הם רואים את החדר שלהם, איך הם היו רוצים שתראה סביבת המגורים שלהם, מה הצרכים שלהם ומה הרצונות. תתפלאו אבל גם הקטנטנים ביותר עלולים לגלות לכם רעיונות וצרכים שלא חשבתם עליהם. חשבו על סדר היום של בני הבית, מהם התחביבים, איפה בני המשפחה מתכנסים, איפה אוכלים את הארוחות המשותפות, מה קורה בבקרים או בערבים, איך בני הבית מתארגנים לקראת יציאה מהבית או לקראת השינה. מהם סידורי השינה, מה קורה עם האחסון של הבגדים, החפצים וכו'.

מזהים את הסגנון


זהו ללא ספק השלב הכיפי ביותר בתהליך כולו, חוץ מהתוצאה הסופית כמובן. בשלב הזה אתם בוחרים את הסגנון של סביבת המגורים שלכם. איזה סגנון מדבר אליכם, אילו צבעים אתם אוהבים, איזו הרגשה תרצו לקבל כשאתם נמצאים בבית. האם אתם אוהבים סגנון מינימליסטי? האם אתם מעדיפים חללים מרובי פרטים? מה הייתם רוצים שהבית יקרין? חום ומשפחתיות, יוקרה, ניקיון ואלגנטיות או רוח צעירה?

שבו מול המחשב והתחילו לחפש ברשת סגנונות שמדברים אליכם. אם טרם הכרתם את האתר www.pinterst.com  עכשיו זה הזמן להכיר. עשו לכם תיקיות ושמרו תמונות שאתם אוהבים ומתחברים אליהן. התמונות לא חייבות להיות מאותו הסגנון, אתם יכולים לאהוב סגנונות שונים בו זמנית ובסופו של דבר לבחור את הסגנון המועדף עליכם, זה שיתיישב בצורה הטובה ביותר עם האופי של בני הבית, מיקומו של הבית והאווירה שאתם רוצים לחיות בה. התמונות שתבחרו לא חייבות להיות של בתים או חדרים, בחרו תמונות אווירה, תמונות בגוונים ואלמנטים אהובים כגון: ארץ אהובה, תחביב מסוים, מקום אהוב וכו'. התמונות האלה יוכלו לשקף בצורה ברורה יותר לגבי ההעדפות העיצוביות שלכם.

תקציב

ה-נקודה הכואבת. בחנו את התקציב הזמין שיש לכם למטרה זו. לפי גודל התקציב אפשר להחליט מה יכלול המהפך (או בשפה פשוטה השיפוץ) בבית שלכם. האם אתם רוצים שיפוץ קוסמטי (הום סטיילינג וצבע בלבד) או שאתם רוצים שיפוץ מורחב יותר שכולל שינויים מבניים כמו סגירת ופתיחת חללים, שבירת קירות, התקנת רצפות, שיפוצים במקלחות וכו'. בנוסף, האם התקציב שלכם מאפשר לכם לרכוש ריהוט חדש או רק טאץ' אפים קטנים כמו אביזרים לבית. זכרו, אם במהלך התכנון אתם מתחילים לחרוג מהתקציב, אנחנו ממליצים לבצעו מחדש ולהתאימו למסגרת התקציבית טרם תחילת ביצוע העבודות בפועל. הדרך לעשות זאת היא לדרג את חשיבות השלבים השונים בתוכנית וליישם את החשובים ביותר בהתחשב בתקציב הקיים.

מדידות


אם יש לכם תוכנית משורטטת של הבית זה מצוין. במידה ולא, תוכלו לחפש שרטוטים בחוזה קניית הדירה שערך עבורכם העו"ד או לבדוק בגנזך העירייה, בהתאם לכתובת המגורים. במידה ועדיין לא נמצא שרטוט, תוכלו לשרטט בעצמכם שרטוט בסיסי של הבית ולמדוד את כולו על מנת שתוכלו להעריך באופן מושלם מידות של טפטים, ריהוט, וילונות ואביזרים נוספים בביתכם. מדדו את גובה ורוחב הקירות, אך גם את מידות הקיר בין חלון לחלון. בנוסף מדדו את גובה החלונות מהרצפה ומהתקרה, את מפתחי הדלתות, מפתחי החלונות(אם נפתחים החוצה), מפתחי ארונות אם מדובר בארונות מותקנים בקירות וכן מידות של ריהוט שהחלטתם להשאיר בביתכם. מדידות מדויקות ייקלו מאוד על תהליך העיצוב.

ומה בינתיים?


בהתאם לתוכנית העיצוב תוכלו להעריך את הזמן המשוער לשיפוץ. קחו בחשבון שככל שהשיפוץ מקיף יותר, ככל הנראה תצטרכו להעדר מהבית לזמן רב יותר. האם תוכלו לשהות בבית בזמן השיפוץ? אולי כדאי לחשוב על חלוקת השיפוץ לשלבים כדי שיתבצע במקביל לחיים בבית?

טיפ קטן: אם היקף השיפוץ לא מאפשר לכם מגורים במקביל בביתכם, תוכלו לגשת לעירייה ולבקש פטור מארנונה בזמן השיפוץ

העבודות שלנו