ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הצעות מעצבת פנים: עיצוב מקלחות

עיצוב החדרים הרטובים- חדרי המקלחת והשירותים הוא אתגר לא קטן. מדובר לרב בחללים קטנים שמשמשים את כל בני הבית במהלך כל היום. לפני הכל חשבו על הצרכים של בני הבית: האם יש לכם ילדים שצריכים גישה לאסלה או לכיור? האם יש לכם תינוק או תינוקות בתכנון ותצטרכו לרחוץ אותם באמבטיה ייעודית? האם אתם מעדיפים אמבטיה או מקלחון לצרכי המשפחה שלכם? כמה אנשים צפויים להשתמש במקלחת בהתארגנות הבוקר? וכו'.

מבנה

אם אתם מבצעים שיפוץ כולל בחלל ויש לכם שליטה על מבנה החדר הרטוב הימנעו מבניית חדר מלבני שנותן הרגשה של מסדרון. חדר מרובע נותן הרגשה נעימה והרמונית יותר ולכן אם יש באפשרותכם להשפיע על המבנה, עשו זאת. לפעמים אפשר לסובב את האמבטיה בצורה מאוזנת ולתת לחדר הרגשה מאוזנת יותר.

הכיור מלך האמבטיה

המוקד המרכזי בחדר האמבטיה הוא אינו האמבטיה או המקלחון אלא דווקא הכיור מסביבו נעשית מרבית הפעילות ועל כן מיקומו וגודלו יקבע את סידור החדר. אם יש לכם שליטה על כך העדיפו למקם את הכיור כך שיהיה הדבר הראשון שרואים כשנכנסים לחדר. המראה שממוקמת לרב מאחורי הכיור תיתן לנו תחושה של חדר מרווח יותר.
אם החדר סובל ממחסור באחסון העדיפו לבחור בשידה עמוקה עם כיור תחתון, אם יש לכם מספיק מקומות אחסון או לחלופין ניתן למקם בחדר ארון אחסון צר בלבד, בחרו בכיור מונח.

אחסון

בגלל שמדובר בשטח קטן מאוד פתרונות האחסון במקלחת הם קריטיים מאוד. מקום אידיאלי לאחסון הוא השטח מתחת לכיור כמובן. אחסון אופטימלי מתבצע במגירות, קל יותר לגשת למה שמאוחסן במגירות והן מאפשרות ניצול מקסימלי של שטח האחסון שלכם. חשוב לקחת בחשבון שחדרי האמבטיה "סובלים" מריבוי חפצים רבים קטנים בראשם מוצרי טיפוח ואיפור. הצטיידו בקופסאות קטנות וחלקו את שטחי האחסון במגירות בצורה שתקל על האחסון והחיפוש של המוצרים השונים.

אמבט או מקלחון

חשבו שוב על הצרכים שלכם- אולי אתם מפנטזים על שכיבה באמבטיה או ג'קוזי אחת לשבוע, השאלה היא האם בפועל יצא לכם לשכב באמבטיה בשנה האחרונה. יכול להיות שוויתור על האמבטיה ובניית מקלחון יהפכו את החדר למרווח יותר. אם יש לכם ילדים קטנים בבית, מומלץ שלא לוותר על האמבטיה.

בית הכסא

אם יש לכם שליטה על כך, השתדלו שלא למקם את האסלה מול דלת הכניסה למקלחת. על אף שהאסלות כיום מעוצבות להפליא, עדיף שזה לא יהיה הרושם הראשוני שיקבל אדם שנכנס לחדר האמבטיה שלכם. מיקומה של האסלה מאחורי דלת או ארון נותנת הרגשה נעימה ונוחה יותר גם למשתמש.  אם יש לכם שליטה בעניין, העדיפו אסלה תלויה, כך הניקיון בסביבת האסלה ומתחתיה הופך להיות פשוט וידידותי הרבה יותר.

נקודות חשמל

מומלץ מאוד למקם נקודות חשמל באזור הכיור שישמשו למייבש שיער וטעינה של מכונת גילוח חשמלית או מברשת שיניים חשמלית. השקעים צריכים להיות מוגני מים.

ריצוף וחיפויים

העדיפו לבחור בריצוף וחיפוי בצבעים רגועים וחלקים. בגלל שמדובר בחלל קטן חשוב ליצור בו תחושה של מרחב. העדיפו קרמיקה בדוגמא קלסית שתישאר תמיד אופנתית ולא בטרנד עכשווי שיאבד מהרלוונטיות שלו בעוד כמה שנים. עדיף לבחור בחיפוי בהיר למרבית הקירות, אך ניתן להדגיש קיר אחד: קיר המראה או קיר האמבטיה בגוון מדגיש. העדיפו לבחור באריחים גדולים אשר מעניקים אשליה שמדובר בחלל גדול ומרווח. חיפוי הקירות בקרמיקה עד התקרה יוצר אשליה של גובה, לעומת חיפוי שמפסיק לפני התקרה. אם בחרתם בריצוף כהה, תוכלו לחפות איתו את דופן האמבטיה ו/או במת האסלה כאשר שאר החלל יהיה צבוע בצבע בהיר. בחירה זו נותנת נופך אלגנטי לחדר.

העבודות שלנו