ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הצעות מעצבת פנים: עיצוב סלון

הסלון הוא חלל שמשמש את כל בני הבית ועל כן צריך לענות על הצרכים של כולם. חשבו על הפעילויות המתרחשות בסלון ועל ידי מי: האם אתם נוהגים לצפות הרבה בטלוויזיה? האם אתם מרבים לארח? האם הילדים משחקים בסלון? האם יש לכם נטייה לעבוד מהסלון? או שהילדים נהנים להכין את שיעורי הבית שלהם דווקא על שולחן הקפה?

חדר אחד מספר פינות

על אף שאנחנו מרבים לתפוס את הסלון שלנו כחלל אחד אחיד, בדיוק בגלל הצרכים המשתנים של בני המשפחה כדאי מאוד שנראה אותו כחלל אחד עם כמה פינות ומוקדים. הסלון צריך לתת מענה לעיסוקים ולצרכים של כל בני הבית. תהיו כנים עם עצמכם ועם בני ביתכם. אולי לא הייתם רוצים שהילדים יפרסו את הצעצועים שלהם על השטיח במרכז הסלון החדש והמעוצב שלכם, אבל אם זהו הרגל של הילדים שאתם ככל הנראה לא תוכלו לשנות בקרוב כדאי שתתנו לכך מענה מראש.

אם אתם מתלוננים באופן קבוע על כך שבני הנוער בביתכם שקועים מול מסכי המחשב, הטלפון והטאבלט ונסגרים בחדרם. אולי כדאי לכלול פינת מחשב באזור הסלון או לשלב פינת רביצה כיפית כדי שבני הנוער יוכלו להשתלב באווירה המשפחתית תוך כדי העיסוקים שלהם.

ריהוט פונקציונלי

אנחנו יודעים שאנחנו חוזרים על עצמנו, אבל שוב, גם בבחירת הריהוט אנחנו צריכים לחשוב קודם כל על הצרכים של בני הבית. אם אתם מרבים להתכרבל על הספה בשעות הערב, כדאי שתדאגו לספה עמוקה, רכה ומלטפת. אם אתם מרבים לארח ולקיים פגישות בסלון כדאי שתדאגו לספות מעט יותר קשיחות שיכולות להתאים לישיבה זקופה אך נינוחה. אם יש לכם ילדים בבית הימנעו מספות בצבע בהיר והעדיפו בדים קלים לרחיצה וניקוי. בעבר הייתה נטייה לבחור במערכת ישיבה הכוללת 2 ספות תואמות של 2 ו-3 מושבים. כיום ההעדפה היא לבחור בספה גדולה ונוחה בצבע נייטלי ולשלב אותה עם 2 כורסאות בגוונים נועזים יותר שישתלבו עם צבע הטפט או גוון הקיר המרכזי.

שולחן הקפה צריך גם הוא להתאים לצרכים שלכם, אם אתם נוטים לאכול בסלון, כדאי שיהיה גבוה יותר משולחנות קפה סטנדרטיים ואם בחרתם במספר מוקדי ישיבה מרוחקים ייתכן ותעדיפו מספר שולחנות קפה קטנים פזורים בחלל.

אחרי הצרכים בא העיצוב

נכון, צרכי בני המשפחה באים לפני הכל, אבל אנחנו גם רוצים שיהיה לנו נעים בעין ובלב. 
גם בעיצוב הסלון מומלץ להתחיל בבחירת הריצוף, קביעת סוג המפתחים ולאחר מכן צבעי הקירות.
כלל הזהב בבחירת גוונים הוא 60% גוון ניטרלי, 30% גוון מודגש ו-10% גוון נועז.
הגוון הניטרלי יהיה הגוון שישלוט (אך לא ישתלט) על קירות הבית, בדרך כלל מדובר בגוון בהיר. אנחנו מאוד אוהבים את הגוון ow211p של טמבור, אך כדאי מאוד להתאים את הצבע ספציפית לבית בהתאם לתאורה הטבעית בבית וגוון הריצוף.
שימו לב ש"קיר לבן" הוא הרבה יותר רב גווני ממה שאנחנו חושבים. יש בו הרבה תת גוונים: צהובים יותר, שמנת, אפרפר ולכן כשאנחנו בוחרים גוון ניטרלי רצוי לבחון אותו כל הזמן אל מול קיר לבן או דף לבן כדי לראות היטב את ההבדל.

השלב הבא הוא בחירת גוון הדגש, זהו צבע כהה יותר שיסייע לנו להדגיש קירות ואזורים מסוימים בבית. לפני שאנחנו משתוללים עם הגוון הכהה, מומלץ לרכוש דוגמית צבע קטנה ולצבוע כמטר רבוע על קיר הבית, כדי לראות שגוון הצבע שהתקבל הוא הצבע לו ציפינו. בגלל הבדלי תאורה בבית ובחנות עשויים להתגלות הבדלי גוונים שלא תמיד יהיו לרוחנו.
כאשר גוון הדגש הוא כהה ונמצא מאחורי אזור הישיבה, מומלץ שהספה תהיה בצבע קונטרסטי בהיר. אם הספה ממוקמת מאחורי קיר בהיר, מומלץ שתהיה בגוון כהה.

הגוון הנועז יבוא לידי ביטוי בעיקר באביזרים ובטקסטיל משלים: וילונות, שטיחים, כריות, תמונות וכו'.

אפשרות נוספת היא שימוש בטפטים שנותנים הרבה עומק ועניין בבית. גוונים וטקסטורות שונות של טפטים יכולות לשמש כגוון ניטרלי אך יהיו נהדרות במיוחד כגוון מדגיש.

מיקום השטיח

 השטיח צריך לתת תחושה חמה ומלכדת ולא לקטוע את החלל ולכן את הרהיטים אנחנו צריכים למקם על השטיח, כך שכ-30-40 ס"מ ממנו ימצאו מתחת לרהיט. על מנת לא ליצור אשליה של מסדרון מוארך, לפחות 60-80 ס"מ מהשטיח צריכים להיות פנויים וחשופים במקומות בהם אין ריהוט. שימו לב, שמידת השטיח נגזרת מכללים אלה ולא להיפך. בבחירת מידת שטיח אל תשכחו לקחת בחשבון את החלקים שבהם השטיח נמצא מתחת לרהיט.

כמה מילים על תאורה

אם אתם עורכים שיפוץ מקיף בבית, דאגו שהסלון שלכם יהיה מאוורר ומואר בתאורה טבעית רבה ככל הניתן. פתחו חלונות רחבים, ותרו על תריסי הפלסטיק המוגפים ושלטו על כמויות האור הנכנסות לבית באמצעות וילונות מחמיאים.

על מנת למלא את הצרכים שלכם ויחד עם זאת ליצור אווירה נעימה חשוב לשלב שני מקורות אור עיקריים: תאורה "ראשית" שתפקידה להאיר את החלל היטב כשיש צורך בכך וכן תאורת אווירה שכוללת ספוטים שקועים, מנורות רצפה, מנורות שולחן ועוד. השתדלו לבחור בתאורה בגוון לבן חם (3000K) והימנעו מתאורה לבנה וקרה. שימו לב, מה אתם מאירים באמצעות התאורה, תאורה היא הזדמנות לתת דגש על אזורים שאתם אוהבים במיוחד בחדר.

מדורת השבט

במרבית הבתים, הטלוויזיה היא המרכז של חדר המגורים והמוקד סביבו מתקבצים בני הבית. בין אם אתם תולים את הטלוויזיה או מניחים אותה על שידה, רצוי שגובהה יהיה כ-80 ס"מ מעל הרצפה. קחו בחשבון שהטלוויזיה שלכם ככל הנראה תהיה מחוברת לממיר, מחשב או  Wii ויש למצוא להם פתרון הולם.
אם אתם עורכים שיפוץ הכולל הזזת נקודות חשמל, תוכלו למקם את המכשירים השונים בארונות שונים בחדר ולהשתמש בעיניות. כך אזור הטלוויזיה יישאר נקי וייתן מראה פתוח ומרווח יותר בסלון.

העבודות שלנו