ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הקשר בין סטטוס משפחתי לעיצוב הבית

הקשר בין עיצוב פנים לסטטוס משפחתי

עיצוב פנים הוא הרבה יותר ממענה על צרכים אסתטיים והגשמת חלומות ויזואליים. בתים עם עיצוב יוקרתי תמיד נראים כאילו תוכננו כך שיוכלו לככב במגזינים אבל למעשה, עיצוב דירות נותן מענה לצרכים הרבה יותר עמוקים – נפשיים ורגשיים. חלק מהמענה הזה כולל גם התייחסות לסטטוס המשפחתי של הלקוחות שמזמינים מעצבת פנים ולכן מעצבי פנים מתייחסים גם להיבט הזה בתהליך של עיצוב בית.

עיצוב פנים שלוקח בחשבון את כולם

לפני פרויקט של עיצוב דירות, מעצבי פנים מראיינים את הלקוחות שלהם ומבינים מהם איזו אווירה הם רוצים שתהיה בבית ומהו אורח החיים שלהם כיום. בראיון, מבררים גם מהו הסטטוס המשפחתי של הלקוחות ומעצבים את הדירה לפיו. המעצב מעבד את המידע שהוא מקבל מהלקוחות וביחד עם מעוף ויצירתיות הופך את הבית ליצירת אומנות בעלת עיצוב יוקרתי ומרשים אך גם פרקטי.

עיצוב ליחידים וזוגות ללא ילדים

גם רווקים וזוגות ללא ילדים נעזרים בשירותיהם של מעצבי פנים, במטרה להעניק לחלל המגורים שלהם עיצוב אלגנטי ומזמין. הבחירה בחומרים, בטקסטורות וכדומה, נעשית מתוך הבנה של אורח החיים הזוגי ובמטרה להעניק לכל אחד ואחת בזוגיות, את המרחב האישי שלהם. כזה שקולע לטעם שלהם, נוח להם לשהות בו והוא מבטא את ההוויה האישית שלהם, ביחד עם יכולת תמידית לחבור לצלע השנייה בזוגיות ולהשלים אותה בהרמוניה. למעשה, עיצוב דירות של זוגות משקף מערכת יחסים בריאה בין בני זוג.

במידה ומדובר רווקים, עיצוב פנים יכול לתרום משמעותית גם למציאת זוגיות, במידה והלקוח או הלקוחה מעוניינים בכך. עיצוב יוקרתי עושה רושם רב על בני זוג פוטנציאלים ויכול להיות מזמין ונעים ולשקף את הרצון באהבה וקשר זוגי עמוק ותקשורתי.

עיצוב למשפחות

עיצוב דירות למשפחות מאתגר בין השאר משום שבדירות אלו יש בלאי גבוה יותר של המכשור, הריהוט, השטיחים והריצוף. עוד אתגר שהרבה מעצבי פנים נתקלים בו הוא כיצד לעצב את הבית בצורה מודולרית התואמת לתהליך הטבעי שעוברת משפחה. מעצב פנים מומלץ מעצב את הבית כך שהעיצוב ישרת את המצב המשפחתי. בתחילת הדרך, העיצוב מותאם לתינוקות רכים ולילדים וכמובן גם להורים המטפלים בהם. לילדים גדולים ומתבגרים יש כבר צרכים ודרישות משלהם והם זקוקים למרחבי מחייה, התפתחות ומנוחה נפרדים, בדרכם להפוך לאנשים בוגרים שעוברים לגור בבית מעוצב משלהם. הדרך כלל בשלב מסוים המשפחה מתרחבת באופן לא רשמי והבית מכיל גם את בני הזוג של הילדים, גם אם הם אינם מתגוררים שם לצמיתות. במקרה כזה, יש לשנות את העיצוב של הבית כך שיתאים לכמעט כפול מכמות האנשים שהייתה בהתחלה.

עיצוב לזוגות עם ילדים שעזבו את הבית

על הצד השני של הטווח, נמצאים זוגות שילדיהם כבר גדלו ועזבו את הבית. את ההמולה והרעש מחליפים שקט ומרחב וכדאי לנצל זאת על-מנת לבצע שינויים בבית. למשל, מעצב פנים יוכל להמליץ על ביטול חלק מחדרי הילדים לטובת חלל מרכזי אחד פתוח. בחלק מהמקרים הזוג עובר לדירה קטנה יותר וגם במקרה כזה כדאי להיעזר בשירות של מעצב פנים, לרכך את המעבר ולהפוך את החלל הקיים לאסתטי ופרקטי.

העבודות שלנו