ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הצעות מעצבת פנים: עיצוב חדרי ילדים

המחשבה הראשונה שצריכה להיות בראשכם כשאתם באים לעצב את חדר הילדים היא שהצרכים של הילדים משתנים במהירות ולכן עיצוב החדר צריך לתת מענה לצרכים השונים שיצוצו במהלך השנים הבאות. אולי הילד שלכם היום בן 4, אך זכרו שבעוד כשנתיים הוא יתחיל ללמוד בבית הספר ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון.

תחושה ואווירה

כשאתם מתכננים את עיצוב חדר הילדים מומלץ מאוד להתחשב בטעם ובאופי של הילדים. שוחחו איתם ונסו להבין מהם מה האווירה שהם מחפשים. מה הם תחומי העניין שלהם, מה התחביבים, מה עושה אותם שמחים ואילו צבעים אהובים עליהם.

מרחב

חשוב שתזכרו- לילדים, במיוחד הקטנים יותר, חשוב מרחב, מקום לשחק עם בובות ומכוניות, לצייר, לשחק ולארח חברים. צורך במרחב תנועה ומשחק הוא צורך חשוב ומהותי הרבה יותר מבחירה בריהוט מתקדם, משוכלל וגדול. נסו להשאיר מרחב פנוי ללא רהיטים כדי שבהמשך יהיה ניתן להציב בו מטבחון, פסנתר קטן או שולחן יצירה שבדרך כלל לא נלקחים בחשבון בזמן התכנון.

מיטה

במיטה להורים יש נטייה לרכוש לילד שלהם מיטה וחצי (באורך 1.20) באופן סטנדרטי וללא מחשבה עמוקה. מיטה רחבה זה נחמד אבל האם זהו צורך אמיתי של הילד? מיטה רחבה מדי באה על חשבון שטח יקר שיכול לשמש את הילדים למשחקים, אירוח חברים, פעילויות יצירה וכדומה. העדיפו לבחור מיטת יחיד נוחה ואיכותית. העדיפו שלא להעמיד אותה ישירות מול הדלת. כיום קיימות מיטות שניתן לכוונן את גובהן. בתחילה הן משמשות כמיטת "מעבר" קטנה יותר וכאשר הילד מגיע לגובה המתאים הן מתארכות למיטת יחידה סטנדרטית.

אחסון

לילדים של היום יש הרבה מאוד צעצועים, חומרי יצירה וספרים. חשוב מאוד לתת מענה לכל החפצים של הילד בצורת פתרונות אחסון חכמים.
הצעצועים והספרים צריכים להיות נגישים ולכן יש לדאוג למדפים, קופסאות וארוניות בגובהו של הילד. חומרי יצירה ופריטים שהילד פחות משחק בהם יכולים להיות מאוחסנים גבוה יותר.
מומלץ לבחור במיטה שיש לה ארגז מצעים בו אפשר לאחסן טקסטיל ששייך לילד וכן צעצועים שלא משחקים בהם ביום יום. יחד עם זאת, אם אתם לא מתכננים לפתוח את ארגז המצעים לפחות פעם בשבועיים, כדאי מאוד להוציא משם את הצעצועים כי אחרת הם ישכחו.

שולחן כתיבה

גם אם הילד לא זקוק לפינת עבודה השנה, זכרו שכיתה א' היא ממש מעבר לפינה ולכן גם אם כרגע אינכם מרגישים צורך לקנות לו ספריה ושולחן, כדאי מאוד "לשריין" את המיקום שליד החלון ולהניח בו שולחן יצירה קטן. מומלץ למקם את שולחן הכתיבה ו/או היצירה של הילד בסמוך לחלון כדי לנצל את האור הטבעי. בבחירת שולחן למידה לילדי בית ספר חשוב לשים לב שכאשר הילד יושב על הכסא, הרגלים שלו נוגעות בקרקע והכסא נכנס בחופשיות מתחת לשולחן. עומק השולחן צריך להתאים לצרכים של הילד. אין טעם בשולחן מנהלים עצום אם הילד לא יצליח להגיע לקצה שלו בשלוש השנים הבאות. אם הילד אוהב להכין שיעורי בית עם חברים או לחלופין אחד ההורים מרבה לשבת ולסייע לו בהכנתם מומלץ לרכוש שולחן שיש בו מקום ישיבה לשני אנשים.

שימו לב שכל הריהוט בחדר יכול להיפתח על ידי הילד באופן מלא ובצורה בטיחותית וקלה.

צבעוניות ועיצוב כללי

חדרי הילדים משמשים הן לשינה ומנוחה והן למשחק. חשוב לקחת בחשבון את שני הצרכים האלה ולבחור צבעוניות מתאימה. מצד אחד צבעוניות עזה מדי ודוגמאות גסות מדי עשויות לגרום לאי שקט ואי נוחות בקרב הילדים, מצד שני בחירה בצבעים ניטרליים מדי עשויה להפוך את חדר הילדים למשעמם ואנמי. מומלץ לבחור בצבעוניות רגועה יחסית לקירות ולהאיר את החדר עם פריטים עיצוביים בעלי צבעוניות עליזה יותר- לדוגמא: שטיח, מצעים, כריות, ארגזי אחסון, דגלונים, תמונות על הקירות ועוד.

טיפ: צביעת קיר בצבע מגנט מאפשרת תליית ציורים משתנים של הילדים ונותנת אפשרות של קיר שניתן לקשקש עליו באופן חופשי.

תאורה

ממש כמו בחדרי שינה למבוגרים, אנחנו ממליצים לעשות שימוש באור צהוב בלבד. מומלץ לבחור בתאורת תקרה חזקה. השוק מלא באהילים מעוצבים וצבעוניים לילדים, אך חלק מהאהילים מפריעים מאוד להארה טובה ומלאה של החדר. קחו זאת בחשבון כאשר אתם בוחרים מנורה לחדר הילדים. תאורת חובה נוספת היא ליד שולחן הכתיבה של הילד, בין אם הילד לומד אחרי שעות האור ובין אם האור הטבעי אינו מספיק חזק, חשוב מאוד לבחור במנורת שולחן טובה שתאיר את שולחן העבודה.
לילדים שאוהבים ספרים לפני השינה מומלץ להצטייד במנורת שולחן או מנורה עומדת שתאיר את אזור המיטה ו/או אזור ישיבה ייעודי בחדר.

העבודות שלנו