ELEMENTS אדריכלות ועיצוב פנים

הצעות מעצבת פנים: עיצוב חדר שינה

חדר השינה שלנו הוא בערך המקום היחיד בבית בו אפשר להתמקד בצרכים הבלעדיים של ההורים וברצונותיהם. יחד עם זאת, חשוב לנו להזכיר לכם שהמטרה המרכזית בחדר הזה היא להבטיח לכם שינה טובה ואיכותית ולכן זהו הצורך המרכזי והעיקרי שיוביל אותנו בהחלטות העיצוביות שלו.

חשבו על צרכי השינה שלכם: עד איזו שעה ביום אתם ישנים? האם אתם מרבים לישון צהריים (בסופ"ש למשל)? האם השינה שלכם קלה? האם אתם מתעוררים מרעשים? האם אור מפריע לכם להירדם? האם תאורת הרחוב מציקה לכם במהלך הלילה? האם אתם קוראים לפני השינה? האם ההרגלים שלכם ושל בני/בנות הזוג שלכם זהים? או שאולי מפריעים אחד לשני?

המיטה

מומלץ למקם את המיטה במרכז הקיר כך שניתן יהיה להיכנס למיטה בקלות משני צדדיה. רצוי שלא למקם את המיטה מול הדלת

אם אתם בוחרים מיטה חדשה וחסר לכם אחסון בחדר העדיפו מיטה עם ארגז מצעים מובנה, מה שיחסוך לכם מקומות אחסון, או לחלופין מיטה גבוהה מספיק שניתן יהיה להכניס תחתה ארגזי אחסון חיצוניים.

את הקיר עליו מוצבת המיטה מומלץ לצבוע בצבע דגש כדי לתת למיטה את הבמה לה היא ראויה בחדר השינה.

אחסון

בהמשך לסעיף הקודם, אומנם פונקציית השינה היא הפונקציה החשובה בחדר השינה, אך בנוסף חדר השינה משמש גם כחדר אחסון לביגוד ופריטים אחרים (בעיקר אם אין בבית חדר ארונות). העדיפו תמיד לבנות נישה ייעודית לארונות הקיר כך שהארון לא ירגיש "תקוע" בחלל. אם אין באפשרותכם לבנות נישה, השתדלו שצבע הארון יהיה קרוב ככל הניתן לצבע הקירות, כך שלא יבלוט ויצור מעמסה. באופן עקרוני מומלץ לבחור בארונות בגוונים בהירים כדי לא להכביד על החדר.

כשאתם בוחרים בארונות אחסון חשבו על סגנון הלבוש שלכם- האם אתם זקוקים ליותר קולבי תלייה או ליותר מדפים? האם יש לכם הרבה נעלים? או אביזרים כגון צעיפים, עניבות וכו'.
בחדרים קטנים מומלץ מאוד לבחור בארונות הזזה שחוסכים הרבה מקום בחדר.

הגודל

מרבית חדרי השינה בישראל הם חדרים קטנים למדי, על מנת לשמור על תחושה של מרחב מומלץ לשמור על העקרונות העיצוביים הבאים: בחירה בצבעים בהירים של הקירות, הריהוט והטקסטיל. שימוש בריהוט נמוך יחסית וטקסטיל נקי מדוגמאות מקושקשות נותן תחושת מרחב. אלמנטים התלויים מהתקרה,  וילונות ארוכים שנוגעים ברצפה וכן טפטים עם פסים אנכיים נותנים תחושה של גובה לחדר.

תאורה

מבחינת אור מלאכותי. קודם כל נמליץ להשתמש באור צהוב בלבד ולהימנע מפלורסנטים לבנים למינהם שנותנים הרגשה של משרד ולא של חדר נעים. מומלץ לבחור בתאורת תקרה ראשית חזקה מאוד בשילוב עם דימר שיאפשר שליטה על עוצמת האור בהתאם לצרכים שלכם. אם יש באפשרותכם לשנות זאת, דאגו שיהיו לכם מתגים לשליטה באור בסמוך למיטה.  גופי תאורה שיורדים מהתקרה או עומדים על שידה משני צדי המיטה מעניקים מראה מעניין יותר לחדר השינה ונותנים תחושה של גובה. אם אתם אוהבים לקרוא במיטה, אל תשכחו למקם תאורה מתאימה לקריאה בסמוך למיטתכם.

כדי לשלוט באור הטבעי הנכנס לחדר, בחרו בוילון דו שכבתי הכולל שכבה קלילה ונעימה ושכבה אטומה שתמנע בשעת הצורך מאור היום לחדור לחדר. במקום הוילון האטום אפשר להרכיב וילון האפלה נגלל מהתקרה.

טקסטיל

עכשיו כשחדר השינה שלכם מעוצב בסגנון וגוונים מסוימים, כנראה שתאלצו להיפרד מכמה סטים ישנים ובלויים של מצעים. מהיום אתם חייבים לקחת בחשבון את מראהו וסגנון החדר כאשר אתם קונים טקסטיל: מצעים, שטיחים, וילונות, כריות ואפילו מגבות. עדיף להסתפק במעט סטים איכותיים בצבע המתאים מערבוביה שיוצרת חוסר הרמוניה ופוגמת בעיצוב המושקע.

שטיחים ווילונות בחדר השינה יוצרים תחושה נעימה ומלטפת. שימו לב, את השטיח יש למקם כך שכ-30-40 ס"מ ממנו יהיו מתחת למיטה ו/או ריהוט אחר שעומד בקרבתה וכך ליצור מראה אחיד ונעים. בבחירת מידת שטיח אל תשכחו לקחת בחשבון את החלקים שהם השטיח נמצא מתחת לרהיט.

העבודות שלנו